اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیری سوژه مردم: حمایت از تولید ملی در سمنان چقدر جدی بوده؟

فارس من| نرخ بالای 20 درصدی بیکاری در شرق استان سمنان/ تقویت تولید ملی با اشتغال همراه می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر لزوم توجه به نرخ بیکاری بالای 20 درصدی در شرق استان می‌گوید: بیکاری در شرق استان سمنان بیداد می‌کند و تقویت تولید ملی با اشتغال همراه خواهد شد.

فارس من| نرخ بالای 20 درصدی بیکاری در شرق استان سمنان/ تقویت تولید ملی با اشتغال همراه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، شماری از مردم در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، سؤالی درباره «حمایت از تولید ملی در سمنان چقدر جدی بوده؟» مطرح کرده‌اند.

آن‌ها با انتشار مطالبه‌ای در سامانه «فارس من» تصریح کردند که «از مسؤولان بپرسید حمایت از تولید ملی در سمنان چقدر جدی بوده؟ چقدر در تیم اقتصادی دولت در سمنان به این امر توجه شده؟»؛ خبرگزاری فارس استان سمنان به بررسی موضوع پرداخته است.

سیدحسن حسینی‌شاهرودی، نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود بیان کرد: شرایط ویژه حاکم بر کشور نتیجه نابسامانی‌ها در امر تصمیم‌گیری در حوزه اقتصادی و نبود سازوکارهای مناسب، انسجام و هماهنگی موردنیاز بین مجلس، دولت و بخش خصوصی است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی افزود: چالش‌های بازار ارز، طلا و خودرو در نتیجه منافات بین دستگاه‌ها و نهادهای مذکور به وجود آمده است.

حسینی‌شاهرودی به لزوم حمایت از دولت در برهه کنونی اشاره و تصریح کرد: در زمانی که کشور دچار تنش‌های اقتصادی شده، حمایت همه‌جانبه از دولت، مدیران در رأس امور و خط مقدم جبهه نبرد اقتصادی با دشمنان الزامی است.

وی تصریح کرد: مجلس باید فضای آرامش و امنیت و حمایت همه‌جانبه از دولت باشد؛ چراکه اگر شرایط اقتصادی کشور به همین منوال پیش برود، در سال جاری ریزش شغل زیادی به وجود می‌آید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به لزوم توجه به نرخ بیکاری در شهرستان‌های استان سمنان اشاره کرد و افزود: میانگین نرخ بیکاری در استان در مجموع پایین اعلام می‌شود؛ اما نرخ بیکاری در غرب استان که منفی بوده با نرخ بالای 20 درصد بیکاری در شرق استان باید مدنظر قرار گیرد.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه بیکاری در شرق استان سمنان بیداد می‌کند، گفت: یکی از معضلات جدی شرق استان، بیکاری است که بیداد می‌کند. ایجاد پروژه‌های اشتغال‌محور که بتواند مشکل اشتغال را حل کند، در دستور کار قرار گیرد؛ این امر به تولید ملی هم کمک خواهد کرد.

وی بیان داشت: در حوزه‌های معدنی، معدن بزرگ پتاس طرود، معادن غنی مس، سرب و کرومیت و در حوزه‌های گردشگری پروژه‌های عظیمی که می‌توانیم در مناطق بسطام، پشت بسطام و ابر داشته باشیم، باید اجرایی شود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول